Modelovanje krovova u maksu predstavlja poteškoću, naročito
korisnicima koji su dugo crtali u 2D.
Videćemo više načina modelovanja krovova.
Najjednostavniji način modelovanja krova je pomoću prizme.
Nacrtati Extended Primitives - Prism. Precizno crtanje ugla kosine omogućava upotreba
Polar Snap-a. Polar Snap ne postoji na ToolBar-u. Postavlja se na sledeći način: Meny
Costumise/Costumise User Interface/Toolbars-New. U New Toolbar
učitati sa leve strane Polar Snap.
Finalni krov
Prism-a nacrtana uz Polar Snap.
Modifier Edit Poly:
gornja dva poligona krova ekstrudirati
na debljinu krova.
Poligone prepusta krova ekstrudirati na
dužinu prepusta,
Selektovati poligone prednjeg dela krova,
ekstrudirati na dužinu prepusta.
Selektovati donji poligon,
ekstrudirati na visinu zida.
Drugi način - linijsko crtanje krova:
Crtanje linije krova je najlakše uz pomoć
Rectangle-a koji definiše širinu i visinu krova.
Uz Snap na Vertex i Midpoint nacrtati liniju krova.
SubObject Spline: ukucati Outline debljine krova.
Modifier Extrude - Amount= dužina krova.
Crep krov sa mogućnošću izmene broja crepova - Scatter
Startna scena sadrži Plane veličine stranice krova, broj segmenata je prilagođen
broju cigli. Drugi objekat je crep nastao od objekta Tube koji je
sa Slice From = 90 i Slice To = -90 prilagođen formi crepa.
Finalni objekat crep krov.
Sadržaj scene: Plane i Tube.
1. Tube sa 5 segmenata.
2. Tube, Slice From= 90, Slice To = -90.
3. Tube i Modifier Taper-Amount=-0,33.
Tube/Compound Object-Scatter-
Pick DistributionObject -klik na Plane.
Scatter podešavanja:
isključiti Perpendicular,
Distribution by Vertex.
Display, uključiti Hide Distribution Object.
Plane: svaka promena dužine, širine i broja segmenata
se automatski ažurira na raspored crepova. Ovo
je odlična mogućnost kontole kasnijih izmena.
Plane - sa izmenom broja segmenata
Rotirati crep za odredjeni ugao krova.
Selektovati Plane i Tube - Mirror po X osi.
pomeriti kopiranu stranu krova
dok se vrhovi ne spoje.
Crep krov uz Array - bez mogućnosti kasnije izmene broja crepova.
Sadržaj scene je jedan crep nastao kao Tube iz prethodne priče.
Tube - crep, rotirati tako da ima ugao kosine krova.
Array: Increment Move po X osi, ukucati broj kopija u jednom redu.
Selektovati ceo red, prebaciti Coord System u LOCAL (Tool Bar).
Array: Increment Move po Z osi - ukucati razmak između redova.
Array Dimension 1D - ukucati broj redova.
Selektovati sve crepove, Mirror po X osi. Mirorovane
crepove pomeriti po X osi tako da se spoje na vrhu sa
drugom stranom krova.
korisnicima koji su dugo crtali u 2D.
Videćemo više načina modelovanja krovova.
Najjednostavniji način modelovanja krova je pomoću prizme.
Nacrtati Extended Primitives - Prism. Precizno crtanje ugla kosine omogućava upotreba
Polar Snap-a. Polar Snap ne postoji na ToolBar-u. Postavlja se na sledeći način: Meny
Costumise/Costumise User Interface/Toolbars-New. U New Toolbar
učitati sa leve strane Polar Snap.
Finalni krov
Prism-a nacrtana uz Polar Snap.
Modifier Edit Poly:
gornja dva poligona krova ekstrudirati
na debljinu krova.
Poligone prepusta krova ekstrudirati na
dužinu prepusta,
Selektovati poligone prednjeg dela krova,
ekstrudirati na dužinu prepusta.
Selektovati donji poligon,
ekstrudirati na visinu zida.
Drugi način - linijsko crtanje krova:
Crtanje linije krova je najlakše uz pomoć
Rectangle-a koji definiše širinu i visinu krova.
Uz Snap na Vertex i Midpoint nacrtati liniju krova.
SubObject Spline: ukucati Outline debljine krova.
Modifier Extrude - Amount= dužina krova.
Crep krov sa mogućnošću izmene broja crepova - Scatter
Startna scena sadrži Plane veličine stranice krova, broj segmenata je prilagođen
broju cigli. Drugi objekat je crep nastao od objekta Tube koji je
sa Slice From = 90 i Slice To = -90 prilagođen formi crepa.
Sadržaj scene: Plane i Tube.
1. Tube sa 5 segmenata.
2. Tube, Slice From= 90, Slice To = -90.
3. Tube i Modifier Taper-Amount=-0,33.
Tube/Compound Object-Scatter-
Pick DistributionObject -klik na Plane.
Scatter podešavanja:
isključiti Perpendicular,
Distribution by Vertex.
Display, uključiti Hide Distribution Object.
Plane: svaka promena dužine, širine i broja segmenata
se automatski ažurira na raspored crepova. Ovo
je odlična mogućnost kontole kasnijih izmena.
Plane - sa izmenom broja segmenata
Rotirati crep za odredjeni ugao krova.
Selektovati Plane i Tube - Mirror po X osi.
pomeriti kopiranu stranu krova
dok se vrhovi ne spoje.
Crep krov uz Array - bez mogućnosti kasnije izmene broja crepova.
Sadržaj scene je jedan crep nastao kao Tube iz prethodne priče.
Tube - crep, rotirati tako da ima ugao kosine krova.
Array: Increment Move po X osi, ukucati broj kopija u jednom redu.
Selektovati ceo red, prebaciti Coord System u LOCAL (Tool Bar).
Array: Increment Move po Z osi - ukucati razmak između redova.
Array Dimension 1D - ukucati broj redova.
Selektovati sve crepove, Mirror po X osi. Mirorovane
crepove pomeriti po X osi tako da se spoje na vrhu sa
drugom stranom krova.
Meni su zaista krovovi uvek bili PAKAO,
ОдговориИзбришиda li ću preći u RAJ videću kada se poslužim
ovim pričama.
Puno korisnih informacija. Puno hvala.
ОдговориИзбриши