среда, 12. јануар 2011.

Arch&Design materijal kontrola refleksije - Mental Ray trikovi

Za realističnost refleksije postoji par trikova koji
utiču na bolji izgled reflektivnih materijala. Primer: refleksija parketa.

Kontrola dužine vidljivosti refleksije













Roll Upp Advansed Rendering Options,
Max Distance: ukucati distancu vidljivosti refleksije.
Slika 1. bez kontrole dužine refleksije.
Slika 2. sa kontrolom dužine refleksije.


Kontrola Highlightas - bljeska svetla na materijalu





















Kontrola  Intesity of Highlights nam omogućava kontrolu bljeska svetla
na materijalu. Default vrednost je 1, za jači bljesak pojačati ovu vrednost.
Za izbegavanje prejakog bljeska svetla na zidovima u blizini sijalice,
ovaj parametar se smanjuje do 0.

Kontrola Glossy Samples na mutnoj refleksiji.
















Imate vidljiva "zrnca" - semplove na mestima gde refleksija opada.
Rešenje je u povećanju vrednosti za Glossy Samples u odeljku Reflection.
Istovremeno povećati Image Precision (Antialiasing) u opcijama rendera
Min=1, Max=16 ili više.

Kontrola intenziteta tonova mape

Ukoliko mapa previše izbledi od svetla i refleksije,
jedan od načina da je potamnimo je u Output-u mape.
Enable Color map - omogućava kontrolu tamnih i svetlih tonova
na mapi. Desna tačka kontroliše svetle tonove. Smanjivanjem svetlih
tonova mapa postaje tamnija, taman koliko treba da bi se ublažio uticaj
svetla i refleksije.



























Drugi način da smanjimo uticaj svetla na mapu, je da potamnimo
Reflectivity Color u materijalu.
Sa bojom treba eksperimentisati. Nije dobro da boja bude previše tamna.
Probati i kombinaciju ova dva načina.

















Ostale načine manipulacije bojom sadrži Post
Color Correction Map.

2 коментара: