Kako se 3D Max kao softver razvijao tako su se i tehnike konverzije 2D planova u
3D model menjale i poboljšavale.
Old School tehnika se satoji u tome da se prvo pripreme 2D planovi u AutoCad -u.
Potom se importuju samo potrebne linije koje se extrudiraju i buše pomoću postavljenih boksova.
U novonastale rupe se ubacuju prozori i vrata. Ova tehnika je zastarela i ne koristi se više zbog
sporosti izrade modela.
New School teknika:
brži način da konvertujete 2D Floor plan u 3D model je da iz Cad -a importujete samo lejere
zidova prozora i vrata.
Naoružate se 3Snap -om na Vertex, aktivirate Wall (AEC Extended), upišete Width i Height, potvrdite levo ili desno poravnanje (Justification)
krenete da crtate Wall klikom od verteksa do verteksa na planu.
Ako pogrešite ne treba prekidati crtanje zida.
U podobjektu Vertex možete posle crtanja pomeriti kontrolni Verteks. Crtanje se prekida desnim klikom. Ako ste u toku crtanja kreirali više objekata Wall treba ih komandom Attach ujediniti.
I lučne zidove možemo nacrtati na ovaj način. Uz uključen 3Snap na Vertex crtati lučni zid u malim
koracima.
Ubacivanje prozora i vrata:
Selektovati zidove i sa ALT-X ih proglasiti providnima, tako vidimo nacrtane pozicije
za vrata i prozore.
Uključiti 3Snap na Vetrex i razvući dužinu prozora između dva verteksa na planu, podići miša
na gore i kliknuti bilo gde za hight prozora. Upisati definisani Height za Window.
Window postaviti na Z poziciju.
Ponoviti postupak za sve prozore i vrata.
Upozorenje: grafika često ne osvežava probušene prozore i vrata tako da se dešavaju čudni grafički efekti kao što su trouglovi preko prozora. Osvežavanje se radi tako što
kliknemo na Wall, pomerimo ga i vratimo. Najbolje je po završenom postupku postavke prozora Wall konvertovati u Editable Poly.
One click Wall
Brzo ali može još brže. Za kompleksan arhiteketonski objekat sa više spratova ovo je previše klikova.
Postoji brži način konverzije 2D plana u 3D model. Potrebno je pripremiti liniju zida za ovaj postupak. Spline se sastoji od samo jedne linije zida (koja nije dupla),
ako ima lučni deo njega treba progustiti sa verteksima (selektovati segmente
lučnog dela linije i komandom Devide dodati još bar 3 - 4 verteksa).
Aktivirati Wall, urediti Width, Height i Justification. Pritisnutu Pick Spline i kliknutu na
pripremljenu liniju. I već je gotovo. Wall nacrtan jednim klikom.
Material Wall-Template
Dobra strana korišćenja ove tehnike što objekat Wall ima svoj template materijal u kome je
određeno koji materijal pripada kojim poligonima. Wall Template pozvati iz Material Editor-a
pomoću komande Get material. Pronaći u brauseru Wall Template i sa dvoklikom ga učitati
u Materijal Editor. Materijal dodeliti objektu Wall. Urediti svaki materijal posebno za Inside Wall,
Outside Wall ...
Svaka cast, puno si mi pomogla:)
ОдговориИзбришиSvaka cast, puno si mi pomogla:)
ОдговориИзбришиHvala puno !!!
ОдговориИзбриши