U vizualizaciji eksterijera, pored VRaySun - odličnog sunčevog svetla,
od ključne važnosti je korišćenje HDRI mapa u konačnom dizajniranju svetla.
HDRI mape imaju magiju da oboje svetlo u odnosu na kolore sa mape,
isto tako emituju jaču ili slabiju osvetljenost u yavisnosti od osvetljenosti piksela.
HDRI mape su izum filmske industrije koja je htela da ublaži uniformnu osvetljenost
eksterijernih scena.
Da bi koristili HDRI mapu u VRay renderima treba da skinemo sa interneta
mape koje imaju visoku rezoluciju i zanimljivu svetlosnu situaciju.
Sa istom mapiraćemo DomeLight i Environment, tako da će nam trebati dva
materijala.
Get materijal/izabrati mapu VRayHDRI/Mapping type -Spherical.
Rotaciju mape je poželjno uraditi u samoj mapi jer rotacijom Dome Light-a
može napraviti problem. Jačina osvetljenosti se kontroliše pomoću parametra
Overal multiplaer, posebno se može kontrolisti i Gamma.
Uređenu mapu prevući na DomeLight kao instans.
Drugi materijal nam teba za mapiranje environment-a. Pravimo dva materijala jer možemo odvojeno da korigujemo količinu osvetljenosti mape pomoću parametra Overal multiplaer.
Ovu mapu prevućemo na Rendering/Environment map kao instans.
Na ovaj način smo mapirali svetlo i pozadinu.
Da bi svetlo izgledalo realnije, potrebno je da dodamo VRaySun koji će nam dati senke iz određenog
pravca, što zavisi od svetla na mapi.
VRaySun treba u ovom slučaju da ima nisku vrednost za intensity multiplaer.
Uporedni render bez i sa VRaySun svetlom.
Нема коментара:
Постави коментар