Za dizajniranje ambijetalnog svetla, potrebno je scenu osvetliti pojedinačnim
svetlom velike snage.
Veliki intezitet svetla će potencirati jake kontraste osvetljenih i neosvetljenih
područja scene.
Za početak odabrati centar osvetljenosti, bitan detalj u enterijeru, u ovom slučaju
je to biljka. Biljka je osvetljena usmerenim svetlom,
Web Distribution, ili Spot Light Distribution.
Snaga svetla je 10000Lm, Filter Color - svetlo žuta. Mental Ray Shadow Map.
Svetlo je postavljeno iznad same biljke.
Scena izgleda ovako:
Zbog uske usmerenosti ovog svetla, bočni objekti kao što su stolice i
police nisu pod uticajem svetla.
Dodajemo prednje svetlo u visini sredine biljke, jakog intenziteta 10000Lm,
Distibution Uniform Spherical, Emit Light From Shape - Point,
Mental Ray Shadow Map.
Scena sa prednjim svetlom izgleda ovako:
Scena još uvek ne izgleda zanimljivo, zanimljivost senki uvek daje bočno svetlo
i njegove senke.
Sa desne strane je prozor sa roletnom od koje možemo očekivati zanimljive senke.
Postavljamo Photometric light: Distribution-Uniform Diffuse,
Emit Light From Shape - Rectangle,
Pojačani intenzitet ovog svetla će napraviti jake kontraste i senke u enterijeru,
100000Lm, Filter Color - svetlo žuta, Mental Ray Shadow Map.
Scena sa bočnim svetlom izgleda ovako:
Na ovaj način smo dobili zanimljivo svetlo, koje ima prejak kontrast u desnom
delu scene gde bi trebalo da ulazi sunčevo svetlo.
Dopuna bočnog svetla, postaviti u desni deo scene na visini vrha biljke
Photometric Light, Distribution Uniform Spherical, Emit Light From Shape-Point,
10000Lm, bez uključenih senki.
Scena je dobila više svetla sa desne strane, što odgovara ulasku sunčevog svetla u enterijer.
Scena sa dodatim svetlom izgleda ovako:
Šema sva četiri svetla izgleda ovako:
Parametri sva četiri svetla:
Нема коментара:
Постави коментар